Söndag 11/ 5 -2008

Godkväll

Sitter o försöker översätta en artikel på engelska o kan ju inte säga att det går nå bra precis.
Önskar att jag kunde fatta nånting, men icke! Skulle kunna betala dyrt för att någon skulle kunna hjälpa mej med detta!Blir väl vattenskador här hemma innan detta e klart! Det e verkligen förtvivlande o vara så himla dålig på ett språk som man "måste" kunna!

I dag har vi vart i Föllinge på konfirmation, Emil ( min systerson) konfirmerade sej. Sen var vi till Laxsjö på middag o tårta.. tack tack, o grattis Emil!

I fredags var det ingen föreläsning, men jag o Mia åkte in o sökte lite artiklar. Sen var jag på lassa o tog PPD test ( detta för o se om jag har vaccin mot TBC redan).
Åkte hem o handlade mat för att senare grilla. Satt på altanen hela kvällen. Drack lite vin o öl.
Janne koppla in Tv:n ute på altanen så vi titta på tv o sjöng kareoke... ha ha. Putte o Tompa kom hit oxå.

I går vaknade jag med världens skallebank o mådde allmänt piss! Låg i sängen till 12.30 klev upp o käkade frulle, la mej i soffan o sov en timma igen!
Sen satte jag mej på altanen o försökte översätta artikeln jag fortfarande sitter med.
Vi bjöd hem våra föräldrar på middag i går, även då grillat! Kan leva på grillat denna årstid, de e ju så underbart gott!
Vi hade det mycket trevligt iallafall. Drack lite vin o surrade. Svärmor o mamma ville sjunga kareoke, så det blev en o annan låt innan de andra utom mamma åkte hem.
Mamma sov kvar här eftersom hon åkte med oss idag.

Helgen har varit bra, men som sagt har jag inte mått nå bra! Vet inte om jag e inne i nån svacka igen?!
I går hade jag helst bara velat dra " nå gammalt" över mej o sova heeeela dagen!
Det går upp o ner, i morgon kanske e en bra dag igen! Får ju iallafall åka på skolan o de tycker jag känns kul.
Dom säger att med positivt tänkande kommer man långt, så imorgon när jag vaknar ska det vara den "bästa dagen i mitt liv".

Nu ska jag fortsätta med det jag höll på med.

Saknar.....

Kram Sarah


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0