Det som inte fick hända har hänt...

I Söndags den 15/6 2008 lämnade min älskade katt jordalivet.

Jag hade vart på jobbet o kom hem vid 16.15. Oskar hade vart inne hela dagen så han vart jätte glad när jag kom hem, men ville ut. Jag tog upp honom i min famn, gav honom en puss o sa "matte älskar dej, glöm aldrig det", sedan gick han ut nöjd o ch belåten.
Jag la mej på soffan och vila och vaknar 17.12 att telefonen ringer. Jag kände inte igen nummret.

En kille ringde o berättadet att han kört på en gråkatt med ett halsband och mitt telefonnummetr i. Oskar hade blivit jagad av räven och killen hade kört på honom.
Jag cyklade ner o möttes av att min älskade kisse låg i gräset, aldeles blöt, lite blod hade runnit ur hans nos och han fanns inte vid jordalivet längre. Min Oskar var död.
Jag tog honom i min famn o tackade killen tusen gånger om att han han ringde och sa att det e tyvärr sådant som händer. Sedan vände jag mej om och gick hemåt, gråtandes och helt förtvivlad. En granne var ute o hörde mitt gråtande så hon kom o hjälpte mej, tack snälla Sigrid och Allan!

Nu är det 4 dagar sedan min Oskar dog, och jag har nog inga tårar kvar! Oj, vad jag o Janne har sörjt. Han var ju verkligen vår lilla bäbis. Var vi ute så var han alltid med oss, tog vi en promenad så följde han efter, han var mer som en hund än en katt.
Idag har vi haft begravning, min svärmor var oxå med. Han är kremerad och begravd på djurkyrkogården i grytan. En mycket vacker o stillsam plats.
(
www.husdjursbegravning.se). Han har fått en grav format som ett hjärta och med en aldeles egen gravsten.

Sov gott min älskade Oskar, vi ses vid regnbågsbron...


                                                                                       
Vår älskade Oskar

                                     
                                     
                                      





                                                                                         Här vilar vår
                                                                                            älskade
                                                                                             Oskar 
                                                                                         + 080615

                                     
                                     

                                                                                        


                                                                                   
                                                                                    

Regnbågsbron


På den här sidan himlen finns en plats som kallas Regnbågsbron.


När ett djur som varit särskilt betydelsefull för någon dör,
så kommer det till Regnbågsbron.
Där finns ängar och kullar för alla våra speciella vänner
så att de kan springa och leka tillsammans.


Där finns tillräckligt med mat, vatten och solsken,
och våra vänner har det varmt och skönt.
Alla djur som har varit sjuka och gamla
blir återställda till hälsa och vigör;
de som varit skadade eller handikappade blir friska och starka igen,
precis som vi minns dem i våra drömmar från gångna tider.


Djuren är glada och nöjda, utom för en liten sak;
de saknar alla någon väldigt speciell som de varit tvungna att lämna kvar.
Alla springer och leker tillsammans,
men en dag kommer någon av dem att stanna upp och titta i fjärran.


Dess klara ögon är intensiva; kroppen börjar skälva.
Han springer plötsligt ifrån gruppen, flyger över det gröna gräset,
hans ben bär honom fortare och fortare.
Han har sett dig, och du och din speciella vän möts till slut
i en lycklig återförening för att aldrig skiljas igen.


Lyckliga kyssar regnar över ditt ansikte,
dina händer smeker på nytt det älskade huvudet,
och du ser ännu en gång in i de tillgivna ögonen på ditt djur
som så länge varit frånvarande från ditt liv
men aldrig från ditt hjärta.


Sen går ni över Regnbågsbron tillsammans...


Kommentarer
Postat av: Anna

åh, lilla oskar. du va allt en fin katt! sov gott <3

2008-06-20 @ 13:36:02
Postat av: IDA

Tror på regnbågsbron, ni kommer återse varandra där!

2008-08-02 @ 09:16:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0